باغبانی

کار با علف زن استوک پارکساید

علف زن استوک پارکساید– علف زن و علف تراش: ابزاری برای هرس کاری و کوتاه کردن گیاهان بوده و جایگزین ادوات سنتی نظیر داس و اره دستی می باشد. کارکردن با این ابزار بسیار ساده بوده و راندومان کاری را بسیار بالا می برد. از این ابزار ها به طور کلی در جاهایی که امکان استفاده از دروگرها و علف زن های دو چرخ مقدور نیست ، استفاده می کنند. این دستگاه ها در علفزارها و یونجه زارها می توانند همانند یک ماشین دروگر عمل کنند. این ابزار با نامهایی چون حاشیه زن ، علفتراش ، علف چین و یا دروگر دستی شناخته شده است. در سالهای متمادی الحاقیاتی برای این ابزار ارائه شد و این دستگاه را به ابزاری محبوب در حوزه کشاورزی تبدیل کرده است. از مهمترین لوازم الحاقی علف زن می توان به تیغه روتیواتور و شخم زن و هد دروگر اشاره کرد. -علف زن بنزینی قیمت علف زن

 

کاربردهای علف زن :

به طور کلی رشد علف های هرز  و رشد چمن و علف های بی مصرف ، همیشه مشکل جدی برای باغداران و کشاورزان و شهرداری ها برای زیبا سزی شهر می باشد. وجود این گیاهان و علف های هرز می توانند رشد دیگر گیاهان زراعی را با مشکل روربرو کنند. از علف زن ها اغلب به منظور حذف و از بین بردن علف های هرز در باغات و فضای سبز و مسیر عبور آب و نهالستان ها و …. استفاده می کنند. از این دستگاه ها در باغات و فضای سبز شهری برای هرس علف های هرز و ساماندهی به فضای سبز شهری استفاده می کنند.

دسته بندی انواع علف تراش ها بر اساس نیروی محرکه:

به طور کلی علفتراش ها همانند دیگر ابزارهای باغبانی با دو پیشرانه بنزینی و برقی ( شارژی ) عرضه می شوند. نوع بنزینی به لحاظ توان و قدرت کارکرد در مقایسه با نوع برقی ( شارژی ) بالاتر بوده ولی به لحاظ هزینه نگهداری، طبیعتا هزینه نگهداری بالاتری دارد.

در مدل های علف زن بنزینی از  یک پیشرانه بنزینی به عنوان نیروی محرکه دستگاه بهره گرفته شده است. طبیعتا عدم نیاز به نیروی برق و قابلیت استفاده در هر جایی از ویژگی های مثبت این مدل ها می باشند. قدرت این موتور ها در بازه ۱ الی ۳ اسب بخار بوده و بسته به اشل و وسعت کاری می توان دستگاه مناسب خود را انتخاب نمود.

در علف زن برقی از یک پیشرانه الکتریکی برای دستگاه بهره گیری شده است. در این مدل ها برای مصارف خانگی استفاده می شود. و نیاز مبرم به برق از معایب این دستگاه ها در کارکرد باشد.

تفاوت علف تراش دو زمانه و چهار زمانه

به طور کلی نوع های موتوری در دو مدل ۲ زمانه و ۴ زمانه عرضه می شوند. هر کدام از این مدل ها بالطبع مزایا و معایب  خود را دارند. به طور کلی این دو مدل در مشخصه هایی از قبیل مانور پذیری ، سرعت کارکرد ، نگهداری و استهلاک دستگاه ، وزن دستگاه و توان خروجی و قیمت با یکدگیر متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *