باغبانی

بهترین قیچی های باغبانی کدامند؟

 

قیچیهای باغبانی

قیچی های باغبانی قیچی هایی هستند که با یک دست مورد استفاده قرار

میگیرند. در صورتی که انگشت شصت بالا قرار میگیرد و بقیه انگشت ها در پایین قرار میگیرند. برای شاخه هایی که تا قطر نهایتا ۲٫۵ سانتیمتر مورد استفاده قرار میگیرند.  کاربردی ترین نوع قیچی میباشد زیرا هم در باغ ها، باغچه ها، ویلاها و در منازل مورد استفاده قرار میگیرند.

 

قیچیها  به ۳ دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • باغبانی
  • شاخه زن
  • شمشاد زن

 

جهت آشنایی با این محصولات با مطلبی از کشاورزینه مرجع تخصصی باغبانی در خدمت شما هستیم.

قیچی های میوه چین

نوع بعدی قیچی های باغبانی،قیچی میوه چین است که برخلاف قیچی های هرس تیغه های کوتاه و صاف دارند و بیشتر برای چیدن میوه مرکبات و انگور در تاکستان ها مورد استفاده قرار می گیرد

قیچی های میوه چین قدرت خیلی زیادی برای هرس کردن شاخه ها ندارند ولی میتوانند برای هرس شاخه های نازک گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

قیچیهای شاخه زن

نوع دوم قیچی های باغبانی قیچی های شاخه زن هستند که نسبت به قچی های

 

باغبانی دسته های بلندی دارند، اندازه نوک تیغه تا ته دسته قیچی بین ۴۵ تا ۸۰ سانتیمتر می باشد.

دسته های بلند این قیچی و تیغه مستحکم نسبت به قیچی های باغبانی کوچک کمک میکند. علاوه بر اینکه میتوان شاخه هایی تا قطر ۶ سانتیمتر را هرس کرد، هرس شاخه هایی که بعضا در ارتفاع بالا یا شاخه هایی که دوراز دسترس تر میباشد را سهل و آسان مینماید.

 

شما درحال خواندن مطلب “بهترین قیچی های باغبانی”در سایت کشاورزینه هستید.

 

طول تقریبی این قیچی، متغیر بین ۴۵ سانتیمتر تا ۸۰ سانتیمتر است.

برخی از این قیچی ها دارای دسته های تلسکوپی هستند که دسته ی آنها متغیر بین ۷۰ تا ۱۲۰ سانتی متر میباشد اما خیلی مورد توصیه نیست به این علت که وقتی دسته ی تلسکوپی را به صورت کشویی بیرون می کشیم لوله ی داخلیش خالی می ماند و آسیب پذیر میگردد، در صورتی که این نوع قیچی باید با قدرت زیاد کار کند و ممکن است در حین کار به علت خالی بودن لوله اصلی دسته، تاب بردارد و باعث شود دسته دیگر به حالت اول خودش بازنگردد.همانطور که میدانید که این نوع قیچی با دو دست کار می کند.

شاخه زن طنابی

نوع دیگری از قیچی های هرس، قیچی هایی هستند که به قیچی طنابی معروف هستند.

این نوع قیچی دارای دو تیغه و اهرمی که در پشت تیغه ها قرار دارد تشکیل شده است. و به وسیله طنابی که به آن متصل است، حرکت تیغه را از فاصله دور میسر می سازد.

قیچی طنابی قابلیت این را دارد که شاخه هایی را که دور از دسترس کاربر حتی در ارتفاع ۵ متری میباشند را به وسیله ی یک چوب که به قسمت انتهایی این قیچی متصل میگردد هرس کند.

 

شاخه زن خیلی دسته بلند

قیچی هایی هستند که دسته بر روی خودشان است و به دو قسمت تقسیم می شوند. که یک سری از آنها دسته های ثابت دارند و معمولا طول دسته شان ۱ متر و ۸۰ سانت است و دسته سری دیگربه صورت تلسکوپی بلند تر میشوند و تا ۳ متر و ۶۰ سانتی متر هم قابلیت بلند شدن دارند.

 

شما درحال خواندن مطلب “بهترین قیچی های باغبانی”در سایت کشاورزینه هستید.

قیچی شاخه زن برگر ۴۲۵۵

قیچی های شمشاد زن

یک نوع دیگر از قیچی های باغبانی که برای گیاهان زینتی مورد استفاده قرار میگیرد، قیچی های شمشاد زن هستند. با دو شکل، با تیغه های صاف و تیغه های دالبردار هستند و برای هرس و آرایش انواع شمشاد ها و انواع تِروِن ها مورد استفاده قرار میگیرد.

قیچی های چمن زن

نوع دیگری از قیچی ها، قیچی های چمن زن هستند که جهت کوتاه کردن چمن به کار برده میشوند. این قیچی ها در دو شکل دسته گردان و دسته ثابت به بازار عرضه شده است. از این قیچی ها برای چیدن سبزیجات و بعضا چیدن پشم گوسفندان نیز استفاده میشود.

 

شما درحال خواندن مطلب “بهترین قیچی های باغبانی”در سایت کشاورزینه هستید.

موارد مهم در اسفاده بهینه از قیچی ها:

هرس شاخه ها معمولا باید با زاویه ۴۵ درجه انجام شود.

در مورد همه قیچی های هرس باید توجه داشته باشیم که شاخه ها را به صورت گیوتینی (با قدرت و سرعت زیاد) قطع کنیم. این کار سبب میشود، علاوه بر اینکه از محل هرس آفتی متوجه درخت نمیشود، فشار وارد شده به تیغه های قیچی نیز کاهش میابد.

و نکته آخر اینکه باید توجه داشته باشیم قیچی های هرس نهایتا برای شاخه های با قطر ۶ سانتیمتر ساخته شده است. و شاخه های با قطر بیشتر ازین را باید با استفاده از اره هرس نماییم.

 

سخن پایانی:

اگر قصد دارید قیچی‌های باغبانی اصل بخرید و نحوه استفاده از آن را آموزش ببینید از سایت کشاورزینه دیدن کنید.

کشاورزینه ، فروشگاه و وبلاگ تخصصی محصولات و ادوات باغبانی است. که در آن خواهید توانست، با مشخصات و قیمت انواع قیچی‌های باغبانی، سمپاش، چمن زن، بسترهای کشت، انواع بذر و…. جهت خرید و نحوه استفاده آشنا شوید.

پس همین الان از لینک زیر از کشاورزینه دیدن کنید.

ورود به کشاورزینه وب سایت تخصصی محصولات باغبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *