گیاهان آپارتمانی

کاج مطبق بهترین انتخاب برای شما

کاج مطبق

کاج مطبق یک گیاه زینتی است که دارای طرفداران زیادی است. این گیاه باید در منازل یا محل کار و جایی که مسقف باشد نگهداری شود. کاج مطبق به نور غیره مستقیم احتیاج دارد.

یکی از مواردی که در مورد این گیاه باید بدانید این است که نسبت به گیاهان دیگر به دمای کمتری احتیاج دارد و در دمای کم رشد میکند ،اما نباید اونقدر سرد باشه چون در اثر سرما برگ ها آویزون شده و شادابی قبلش رو از دست میده.
راجع به کوددهی این گیاه به کود چندانی نیاز نداره اما اگه برگ ها تغییر رنگ داد و سبز کم رنگ شد نشون دهنده این هست که گیاه کمبود آهن داره و باید به اون کود آهن داده شود.

آبیاری

این گیاه در تابستان هفته ای دو مرتبه و در زمستان هفته ای یک مرتبه به آبیاری نیاز داره.

این گیاه به رطوبت محیط اطراف خیلی احتیاج داره یعنی هر چه رطوبت محیط بیشتر باشه گیاه شاداب تر است. رطوبت محیط هم این هست که آب در اطراف گیاه اسپری کنید نه اینکه روی برگ ها آب بریزید و اطراف گیاه مه ایجاد کنید.

نکته بعدی که وجود داره این هست که برای تعویض گلدان در سال های اول که رشد بیش تری داره باید تعویض گلدان را مدام (سالی یک مرتبه ) انجام داد اما وقتی گلدون تون بزرگ بود و حتی اگه این قدر بزرگ هست که نمی تونید اونو عوض کنید فقط کافیه خاک رویی گلدون رو بردارید و خاک جدید رو جایگزین کنید همین براش کافی هست و می تونید سالی یک بار انجام بدید.

یک سری نکات در رابطه با کاج مطبق وجود داره که بایدحتما رعایت کنید تا گیاهتون سالم و شاداب بمونه:

مثلا اگر آب بیش از اندازه به گیاه بدید برگ ها به صورت سبز می افته و نشون دهنده این است که آبیاری گیاه به اندازه نبوده.
از روی خاک گلدون هم میتونید متوجه بشید چه موقع گلتون به آب نیاز داره و هر موقع خاک خشک شد میتونید آبیاری رو انجام بدید. چون دمای خونه ها متفاوته ،میتونید با توجه به دمای خونه آبیاری رو تنظیم کنید.

اگه نور محیط کم باشه برگ ها سبز کمرنگ به خود می گیرند که نشون میده نور خونه کمه و نور مناسبی برای گیاه نیست و باید گیاهتون رو به جای پر نورتری انتقال بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *