گیاهان آپارتمانی

گل زاموفیلیا بهترین انتخاب برای شما

گل زاموفیلیا

گل زاموفیلیا از گیاهان بومی افریقاست به ZZ Plant نیز معروفه و دارای سه نوع سبز، ابلق و بلک می باشد. از گیاهانی ست که در نور کم هم رشد می کند ولی در محیط با نور زیاد رشد بیشتری نشون میده.

زاموفیلیا ابلق

زاموفیلیا سبز

زاموفیلیا بلک

سمپاش مناسب زاموفیلیا

آبیاری در این گیاه باید زمانی اتفاق بیوفتد که خاک کاملا خشک شده باشد. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و ساقه و شل شدن و افتادن اون میشه. برای تقویت میتوان از کود پتاس بالا استفاده کرد که درفصل رشد حداقل هر ۱۵ روز یکبار یا ماهی یکبار داده شود.

گل زاموفیلیا

کمرنگ شدن برگ وساقه ها

کمرنگ شدن برگ وساقه ها به دلیل کمبود مواد غذایی می باشد که نیاز به تقویت گیاه است. خاک مناسب این گیاه باید زهکش خوب داشته باشه ومیتوان از ترکیب خاک برگ، کوکوپیت، پرلیت و ورمی کمپوست استفاده کرد.

زاموفیلیا با اینکه گیاهی مقاوم است اما گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلاتی شود مثلا:

اگر ساقه گیاهتون به رنگ سیاه در اومده به دلیل آبیاری بیش از حد و پوسیدگی ریشه گیاهتون هست.

گل زاموفیلیا

دراز شدن وخم شدن و سبز کمرنک شدن گیاه

دراز شدن وخم شدن و سبز کمرنک شدن گیاه میتواند به دلیل کمبود شدید نور باشد. چروک شدن ساقه در آن به دلیل کمبود آبیاری میباشد. زرد شدن برگ ها به دلایل مختلفی همچون آبیاری زیاد و همچینین کمبود مواد غذایی و کوچک شدن گلدان گیاه رخ می دهد. بهتر است برای جلوگیری از سوختگی جوانه های گیاهتون از اسپری کردن اون خودداری کنید و فقط سطح خاکتون رو آبیاری کنید. سوختگی نوک برگ ها به دلیل قرارگیری گیاه در محیط های به شدت خشک و نبود رطوبت اتفاق میفتد که به دنبال آن ممکن است کنه تارعنکبوتی در گیاه دیده شود که با افزایش رطوبت محیط و یا سموم ارگانیک میتوان با آن مبارزه کرد. در این گیاه پاک کردن گرد و غبار از روی برگ ها میتواند در رشد و تنفس گیاه تاثیر زیادی داشته باشد.

زاموفیلیا از دسته گیاهانی است که دارای ریشه ی غده ای میباشد و در آبیاری اون باید دقت زیادی شود، آبیاری باید زمانی اتفاق بیفتد که خاک کاملا خشک شده باشد تا باعث پوسیدگی غده نشود.

 

تکثیر این گیاه از طریق تقسیم بوته، قلمه ساقه و قلمه برگ صورت می گیرد.

گردآورنده: مریم کاوسی صفت

خرید گیاه آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *