باغبانی

اصول سمپاشی – نکات مهم هنگام سمپاشی

سمپاشی آفات موجود در باغ ها و مزارع

سمپاشی درختان میوه برای آن دسته از افرادی که باغ دارند و درآمدشان از این راه است بسیار مهم است اما سمپاشی اصول خاصی دارد که یا باید از کارشناس های متخصص در این زمینه کمک بگیرید یا تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید.

رعایت کردن چند نکته برای سمپاشی درختان میوه  مسئله بسیار مهمی است تا بدون آسیب به درختان آفات رو کنترل کنید.

نکات مهم هنگام سمپاشی

نکات ضروری برای سمپاشی باغات و درختان میوه

۱- تهیه یک سمپاش مناسب برای سمپاشی درختان میوه مانند سمپاش ۲۰ لیتری پومان برای صرفه جویی در مصرف سم،حمل و نقل آسان،قیمت مطلوب و جایگیری در فضای کم مهم ترین اصل سمپاشی به شمار می رود.

۲- سمپاشی درختان میوه در صورت کوچکترین وزش باد امکان پذیر نیست چون وجود باد باعث بادبردگی میشود پس سمپاشی باید در یک روز صاف انجام گیرد.

۳- دوز توصیه شده سم رو تغییر ندهید چون کارشناس برحسب نوع گیاه و نوع مشکل مقدار معینی از سم را توصیه می کند پس مقدار سم را کم یا زیاد نکنید.

۴- در صورت لزوم از ادجوانت ها یا مواد افزودنی استفاده کنید،ممکن است لایه اپیدرمی روی برگ های گیاهان و درختان میوه از نوع چربی باشد در این صورت سم به صورت قطره بر روی گیاه باقی می ماند و جذب نمی شود در نتیجه استفاده از مواد افزودنی یا ادجوانت ها ضروری می شود

در واقع ادجوانت کمک می کند قطرات سم به راحتی در اپیدرم حل شده و جذب گردند.

خرید سمپاش دستی

اصول سمپاشی بعد از انجام سمپاشی درختان میوه

۱- به هیچ عنوان با لباس هایی که سمپاشی انجام داده اید به محیط زندگی خود نروید با اینکار مواد سمی را به محل زندگی خود راه داده اید.

۲-  بعد از سمپاشی به حمام بروید چون بدن شما در معرض خطر قرار دارد.

۳- اهمیت محیط زیست رو فراموش نکنید و بعد از سمپاشی بقایای سم را در محیط رها نکنید بهترین کار ریختن محلول باقی مانده در چاه فاضلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *