گیاهان آپارتمانی

درباره نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار

این گیاه بومی جزیره ماداگاسکار می باشد و با توجه به تیغه هایی که دارد آن را جزو کاکتوس ها می دانند، در صورتی که نخل ماداگاسکار یک گونه کاملا جداس.

خاکی که نخل ماداگاسکار نیاز داره دقیقا مشابه کاکتوس هاست، یعنی یه خاک کاملا سبک با زهکشی کاملا مناسب که آب درون خاک نمونه و دچار پوسیدگی ریشه نشه.

 

نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار به یک نور کاملا زیاد نیاز داره تا رشد خوبی داشته باشه و اگر نورش کم باشه دچار کشیدگی ساقه و بدشکلی می شه، بنابراین حداقل ۵ تا ۶ ساعت به نور مستقیم نیاز داره.

در مورد آبیاری نخل ماداگاسکار، هر زمان که سطح خاک کاملا خشک شد نیاز به آبیاری داره و این تنها به محیط نگهداری گیاهتون بستگی داره، اگر دمای محیط گرمتر باشه با توجه به اون به آبیاری بیشتری احتیاج داره.

نخل ماداگاسکار

یکی از عمده ترین مشکلاتی که افراد بعد از خرید نخل ماداگاسکار باهاش مواجه میشن این هست که بعد از این که به منزل منتقل میشه دچار ریزش برگ میشه و این ریزش به علت تنش و جابه جایی تا حدودی عادیه و باید در این مورد کمی صبوری کنید و از آبیاری بیش از حد پرهیز کنید.

نخل ماداگاسکار آفت و بیماری خاصی ندارد و فقط مشکلی که در اون زیاد به وجود میاد پوسیدگی ریشه هست که دلیل آن آبیاری بیش از حد شماست.

گردآورنده: مریم کاوسی کارشناس گیاهان آپارتمانی

نگارنده: مریم کاوسی کارشناس گیاهان آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *